Change font size
It is currently Sun Apr 20, 2014 1:34 am


Post a new topicPost a reply Page 1 of 3   [ 28 posts ]
Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Template: Hood
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 2:28 pm 
Mould Mason
Mould Mason
User avatar

Joined: Fri Jun 26, 2009 9:44 pm
Posts: 644
Location: Just outside Camp Metsik, shooting the heck out of some Indestructibles.
I did it! I got one made that works! To use:
1)Scale to size
2)Print out on fabric or paper
3)Cut along the line along the top
4)Put on minifig
5)Fold/roll the two tabs that come from cutting along the line, one under the other, until it looks how you want it too, then tape or glue it in place
6)Enjoy!
Image
If you happen to find any way on improving the design, please feel free to put it up here.
Oh, and I figured this topic went in here 'cause it has to do with customization.
I fixed the deeplink issue, and it is now far closer to size.

_________________
Image


Last edited by The_Brick_Smith on Tue Mar 16, 2010 2:44 pm, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 2:31 pm 
Firebrand
Firebrand
User avatar

Joined: Thu Aug 28, 2008 1:02 pm
Posts: 3460
Location: Isn't here just there without the 't'?
Mighty big image yew got thar pardner, howsabout croppin' it a bit?

_________________
"Life is what you make of it; so beautiful or so what." - Paul Simon


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 2:32 pm 
Mould Mason
Mould Mason
User avatar

Joined: Fri Jun 26, 2009 9:44 pm
Posts: 644
Location: Just outside Camp Metsik, shooting the heck out of some Indestructibles.
Holy crap! That picture is way huger than it looked before! I'll go crop it up right now.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 2:37 pm 
Anvil Polisher
Anvil Polisher

Joined: Mon Dec 28, 2009 7:37 pm
Posts: 71
Location: Philadelphia
how do you scale to size? couldnt you do that in the first place?

_________________
If you don't like pie GO SEE THE DOCTOR


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 2:41 pm 
Mould Mason
Mould Mason
User avatar

Joined: Fri Jun 26, 2009 9:44 pm
Posts: 644
Location: Just outside Camp Metsik, shooting the heck out of some Indestructibles.
srgt.sam wrote:
how do you scale to size? couldnt you do that in the first place?

Uh. Yeah, I guess so.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 4:08 pm 
Smelt Sire
Smelt Sire
User avatar

Joined: Wed May 13, 2009 9:35 am
Posts: 1693
Location: Writer's Block
Hmmmm, I be thinkin' this moight wark...... Mind if I perfect it w/ Inkscape?

_________________
JOIN OR DIE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 4:24 pm 
Mould Mason
Mould Mason
User avatar

Joined: Fri Jun 26, 2009 9:44 pm
Posts: 644
Location: Just outside Camp Metsik, shooting the heck out of some Indestructibles.
Oreo wrote:
Hmmmm, I be thinkin' this moight wark...... Mind if I perfect it w/ Inkscape?

Not at all! Please do! That would be great, I'm not too good at making this kinda stuff w/ computers, I'm better at doing it by hand.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 4:37 pm 
Smelt Sire
Smelt Sire
User avatar

Joined: Wed May 13, 2009 9:35 am
Posts: 1693
Location: Writer's Block
The_Brick_Smith wrote:
Oreo wrote:
Hmmmm, I be thinkin' this moight wark...... Mind if I perfect it w/ Inkscape?

Not at all! Please do! That would be great, I'm not too good at making this kinda stuff w/ computers, I'm better at doing it by hand.

Yeah that's what I did w/ my cowl template. Hand-drawn at first, then fix'd on the computer. {:D

_________________
JOIN OR DIE!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 4:41 pm 
Mould Mason
Mould Mason
User avatar

Joined: Fri Jun 26, 2009 9:44 pm
Posts: 644
Location: Just outside Camp Metsik, shooting the heck out of some Indestructibles.
Oreo wrote:
The_Brick_Smith wrote:
Oreo wrote:
Hmmmm, I be thinkin' this moight wark...... Mind if I perfect it w/ Inkscape?

Not at all! Please do! That would be great, I'm not too good at making this kinda stuff w/ computers, I'm better at doing it by hand.

Yeah that's what I did w/ my cowl template. Hand-drawn at first, then fix'd on the computer. {:D

However (comma) I'm still working at my Inkscape skills. Though that's a good idea, prolly gonna do that once I figure the program out.

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hood Template
PostPosted: Tue Mar 16, 2010 5:02 pm 
Smelt Sire
Smelt Sire
User avatar

Joined: Wed May 13, 2009 9:35 am
Posts: 1693
Location: Writer's Block
^I've traced it up, now I've just gotta upload it.

_________________
JOIN OR DIE!


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post a new topicPost a reply Page 1 of 3   [ 28 posts ]
Go to page 1, 2, 3  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
610nm Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net